Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.
Menü
+36308569923
Ön itt jár: > >

TESZTEK

Far Cry 5

 

A Far Cry ötödik részét –az előzőekhez hasonlóan- szintén a Ubisoft szolgáltatta a sikeresnek mondható Primal után, így ez volt az első számozott rész, amit már csak PC-re és az új generációs Playstation 4, valamint Xbox One-ra adtak ki. A megjelenése ugyan csúszott egy kicsit, de tavaszra megjelent és elkezdhették élvezni a széria nagy rajongói.

A játék története az előzőekhez hasonlóan karakter központú, ami majd egy főellenfélre korlátozódik le a játék végére, ám itt most sikerült egy kis újdonságot csempészni a vallási szál keretei között. Ez a vallás elég szektaszerű és eszelős követőket von maga után, akik az ellenfeleink lesznek a játék során. Alapvetően ezek két részre oszthatóak: vannak a fegyveresek és a fegyvert nem hordó őrültek, akik tömegével jönnek. A játék térképe 3 felé van osztva, amelyek mindegyike egy felszabadításra váró körzet, amit egy karakter tart uralma alatt, akik nem mellesleg a főgonosz „The Father” testvérei. Mi szokás szerint egy újonc szerepét alakítjuk, aki felveszi a harcot az elnyomás ellen.

 

GRAFIKA – Egy szó van rá: gyönyörű! Meg kell mondjam őszintén szólva kevés hasonló látványvilággal rendelkező játékkal játszottam eddig. Semmi nem pixeles, minden teljesen éles képet kölcsönöz legyen szó tájakról, tárgyakról vagy állatokról,  a karakterek pedig teljesen élethűek, néha el is felejtettem az átvezetőknél, hogy egy játékban vagyok, annyira sikerült valósághűre megalkotni őket. Igaz, még sem hibátlan, mert ahogy megfigyeltem néha a távoli tárgyak, tájrészek kicsit késve jönnek be, ez biztos a betöltés miatt van. 9 pont

 

HANG-ZENE – A Far Cry játékoktól megszokott hangminőséget hozza, a fegyverek, a robbanások, az állatvilág és a karakterek most is remekül hangzanak játék közben, így itt semmi panaszra nem lehet okunk. A zenei világ elég érdekes, mert próbáltak erre a vallási szálra jellemző zenéket beletenni, ez sokszor epikus és misztikus hangulatot eredményez, ami azt illeti elég egyedi is az eddigi Far Cry-okhoz képest. Viszont, aki nem teljesen befogadó ezzel szemben, annak nem biztos, hogy tetszeni fog. 8 pont

 

IRÁNYÍTÁS – Letisztult, egyszerű már a Far Cry-osok számára, nincs benne semmi kivetnivaló, bárki rá tud jönni egy fél óra alatt, ráadásul mindent az arcunkba is tol a játék, amit ezzel kapcsolatban tudni kell. 10 pont

 

JÁTÉKÉLMÉNY – Hasonlóan az előzőekhez itt is egy hatalmas összecsapás részei lehetünk, ahol két világ találkozik egymással. A területeket birtokló karakterek nem könnyítik meg a dolgunkat és a maguk módján mind próbálják utunkat állni, hogy célunk ne teljesüljön egy könnyen. Valóban elég őrültre sikerültek, a „The Father”-től pedig néha a hideg is kirázott, így volt bőven motivációm, hogy a játék végére szembe kerülhessek vele. Azonban ez a játék egy idő után kezd monotonná válni a mellék küldetéseivel, ha csak a fő story vonalat nézzük rendben van minden, de ahogy a mai játékoknál ez előfordul úgy itt is beleraktak ilyen mondvacsinált mellékszálakat, csakhogy minél több órát bele tudjunk ölni, míg teljesen végigvisszük, valamint az ellenfelek között sincs túl nagy változatosság a főbb karaktereket leszámítva. 7 pont

 

ÖSSZEGZÉS – A Far Cry 5-nek sikerült hoznia az eddigi részektől megszokott minőséget és ugyanakkor sikerült megújulnia is valamilyen szinten, amivel így elkerülhető, hogy csak egy legyen a sok közül. Én bátran tudom ajánlani mindenkinek, akinek tetszettek az előző részek, mert nem fog csalódni. Az újdonság varázsa és az egyedisége miatt, pedig nyugodtan tehet vele egy próbát az is, aki még nem játszott hasonlóval, mert mint mondtam hamar elsajátítható és különösebb hozzáértést nem igényel. 8,5 pont

(Bauxit)